tisdag 31 maj 2011

Glömt

När jag skulle köra till garaget med bilen i söndags märkte jag att jag inte hade min jacka. Den glömde jag i Mörarp. När jag sedan skulle visa Michal vad jag sytt märkte jag att jag också glömt den lilla löparen, den satt fortfarande kvar på designväggen i Mörarp. Nu har jag ju lite tur i oturen, jag måste ändå köra dit för att hämta täcket när det är färdigquiltat men ändå ... jag blir bara så trött på mig själv ibland.

HEJ, ÅÅÅÅHHHH VAD VI HAR SAKNAT DIG!
Så blev mottagen på jobb imorse. Kul! Jag blev så glad, jag har bara varit borta en vecka. :)

När vi var på Quiltcamp kom vi att prata om garner och jag försökte förklara hur min garnvinda såg ut. Två träbitar med träpinnar ute i ändarna och en metallpinne i mitten med en "arm" som snurrar runt. Det kan inte ha varit lätt att fatta hur jag menade. :) Nu har jag tagit bild och så här ser den ut omonterad
och så här ser den ut "in action" tillsammans med garnnystaren.




Det är inte meningen att den ska stå på golvet men vad gör man när plats saknas.

Jag kan inte säga att jag har sytt något idag. Imorgon jobbar jag men sedan är jag ledig i 5 dagar, då ska jag sy tillbaka avslutningskanten på den turkos/bruna löparen.

4 kommentarer:

  1. Har då aldrig sett en sådan manick! Praktisk men inte lika nostalgisk som min gammaldagsa.

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt för dig att du glämt men som du sa - tur i oturen att du ska dit gien...Hoppas du hade så trevligt som jag inbillar mgi efter att ha löst vad ni gjort...
    Ja det var verkligen otrevligt när jag reagerade som jag gjorde på undersökningen - slipper mer än gärna göra om det.
    Kramizar Anki

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Måste ju bara kolla så jag fortfarande kan kommentera "på riktigt" igen...det är ju så kul med lite kommentarer i bloggen ibland..
    Kramiz o var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Hihi...det var roligt att få höra att fler än jag trivs i ensamhet ibland.
    Man rår sig själv på ett annat sätt då. Men det har varit ljuvligt att få härja som jag velat i helgen. Men nu märks det att folk börjar komma hemåt igen.
    I morgon är ju en ny helgdag. Nationaldagen skoj men jag önskar vi fick sjunga vår nationalsång utan att det blir snack om att vara rasister för det är man ju ändå inte för att man gillar sitt hemland. Jag har många vänner som inte är svenskar o det är inget fel på dem.
    Men nu ska jag bara ta det lugnt o inte göra ngt mer i dag, bara slöa.
    Ha det så bra du också.
    Kramiz o var rädd om dig!

    SvaraRadera