lördag 14 maj 2011

Vad händer!?!?!?

Här går dagar och kvällar otroligt snabbt. Jag undrar om mitt dygn har färre timmar än andras, det känns nästan så. Nu är det snart 2 veckor sedan jag skriv något på bloggen och så här vill jag ju inte ha det.

Som ni vet hade vi besök från Tjeckien som åkte hem för mer än en vecka sedan. Jobbet tar ganska mycket på krafterna och jag är trött om kvällarna så jag t.o.m somnar vid mina favvoprogram på TV. Kan inte alltid hålla ögonen öppna även om jag tittar på CSI, Criminal Minds osv.

I lördags var jag på Öresundsquiltarna, jag var en av värdinnorna så jag var där redan vid 09-tiden för att börja lägga upp och fixa med lunchen som vi har vid varje träff. En av våra medlemmar visade hur man sydde en hjärtformad ask, den blev jättesöt men vet inte om detta pilleri är något för mig. Det var en dansk butik som besökte oss denna gången och jag köpte bok, linjal, en skärmatta som går att snurra och lite tyger. Jag handlade såklart bara sådant jag "måste" ha. :)

I torsdags hade vårt lilla sygäng sista kvällsträffen inför sommaren. Vi passade på att festa till det, vi hade beställt vars en landgång mmmmmmmmmm gottgott

Vi har startat ett byte av trianglar. Vi har vars en låda där vi andra lägger vars två trianglar som vi sedan ska sy ihop till något. På bilden går Ingrid ut och delar ut sina sydda trianglar.
F.v. Lisbeth, Kerstin, Eva, Inger, Inga-Britt, Ingrid, Lotta
Vi har haft en BOM där vi sydde ett antal block och skickade vidare till varandra. Ingrid som alltid är flitig har sytt ihop och gjort färdig sin quilt, så här tjusig blev den. Mittrutan har hon själv hitta på och sytt till.
När vi sydde blocken hette vi Sypresserna, därav namnet under bilden.

Jag har lyckats få färdig mitten på min quilt med ett någorlunda accepterat resultat.
 
Visst märks det att det var längesedan jag skrev, detta inlägg blev ju jättelångt. Vet inte om ni lyckats läsa ända hit eller ni somnade på vägen. :)

Måste till slut visa en bild på mitt yngsta barnbarn.Det är inte lätt att äta och sitta "fint" när det är spagetti o köttfärssås som är favoriträtten. hihihi

8 kommentarer:

  1. Det låter som om dina dagar är ganska behagliga :-))
    Jobb, sömnad, goa vänner, härligt barnbarn :-))
    Kram o ha en bra fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  2. Visst går det fort, men det gäller att fånga stunden, njuta av att vara här och nu och det verkar som du gör det!
    Vilken underbar bild på en underbar godbit!!
    KRAM Lizzan!!

    SvaraRadera
  3. Har inte du hunnit med???Dagarna går fort när man har roligt ,eller hur.
    Härlig bild på en härligt barnbarn!!Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Barnbarnet ser lika god ut som köttfärsås och spagetti är;-D
    Jag somnade inte och varför inte ett långt inlägg när du inte skrivit något på två veckor!!!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Har inte somnat trots att klockan är över ett.
    Vilken härlig liten unge :))
    Har du börjat packa till Quilt Camp ännu? Det har jag - eller i alla fall dragit fram massor.
    Vi ses snart.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Man blir glad i hela kroppen när man läser o ser härliga gulliga friska ungar!
    Ja klart man blir glad av allt fint som ni gör också o - mackan - Mmmummms!
    Kramiz o ha det gott

    SvaraRadera
  7. Skulle vara roligt att få vara med på någon träff. Är ju medlem i quiltgruppen på yahoo men det räcker ju inte långt ;-)

    http://tiamiquilts.blogspot.com/

    SvaraRadera