måndag 30 maj 2011

Quiltcamp en vecka

Igår kom jag hem efter en vecka på Quiltcamp i Mörarp. Wivi och jag startade veckan, sedan kom Elna på onsdagen. Det var jättekul att träffa Elna igen, tror det var 3 år sedan vi träffades. Det var också kul att lära känna Åsa, när jag var på Quiltcamp förra året fastnade hon i USA pga askmolnet från Island. I år blev det ett nytt askmoln men nu var hon här hemma. Det var också kul att träffa Wivi igen, vi träffades för första gången på Quiltcamp förra året men har haft kontakt via nätet under detta året.

Jag har sytt från morgon till kväll/natt varje dag. En vecka då jag kunde ta det lugnt och slöa igång på morgonen ... trodde jag. Vi gick och la oss mitt i natten någon gång mellan 00-01 varje dag, vi kunde ju ha sovmorgon varje dag men tokan här vaknade vid 05.30 som jag brukar när jag skall till jobb. Det var omöjligt att somna om, tankarna började spinna igång om vad jag skulle göra under dagen så det var bara att försöka smyga upp, sätta på kaffe och försöka låta bli att väcka de andra.

Jag började med att sy en löpare från Rikstäckets tidning. På förra Öresundsquiltarnas månadsmöte köpte jag en bok skriven av Eleanor Burns, med boken följde en linjal och jag sydde en av löparna.
Eleanor Burnslöparen till vänster som fick avslutningskant, kvar är handsömnaden. Löparen till höger blev helt klar.


På onsdagen kom "mina" sytjejer, Kerstin, Lotta och Birgitta och hälsade på oss. Jättekul! De hade sina maskiner med sig och stannade hela dagen och var mycket flitiga. Tyvärr glömde jag använda kameran. (som vanligt)

På lördagen fick vi också besök av tjejer från Quilt- och lapptekniklistan. De stannade några timmar och det var jättekul att träffa dem.
En diskussion som jag missade eftersom jag letade efter kameran. Catarina, Helena, Ann-Christine och Wivi lyssnar och tittar intresserat på Elna när hon förklarar något om lappar. :)
Ingrid J kom också förbi och besökte oss men hon hade redan kört när jag kom på att ta fram kameran.

Jag hade en Balipops med mig och av den blev det ett täcke. Jag använde alla bitarna så det blev en lite konstig storlek, 1 x 1,65 m, men jag blev nöjd. Den fick stanna hos Åsa som ska quilta den till mig på sin "Rosa" innan jag hämtar hem den. Michal (mannen) ska få den när den är klar så han inte behöver använda mitt rosa/vita täcke. :)
Quilt av en Balipops till Michal.

Åsa in action på "Rosa".
Så här såg det ut i syateljén i lördags natt. Lite avkoppling från syeriet. :)
Här sitter vi och surfar vid vars en dator. :)
På söndagen var det Mors dag. Det fanns tårta över från lördagen så vi fikade och grattade varandra.

På bilden från vänster Mamma Elna, Mamma Åsa, Mamma Wivi. Mamma Carmen står bakom kameran. :)
En av dagarna gick Wivi och jag en runda i byn. Vi hamnade i en garnaffär och därför har jag förutom en hel del tyger också en kasse med garn med mig hem. Ett bomullsgarn som är färgat så att det randar sig själv. Tänk att i lilla Mörarp finns det både en quilt- och en garnaffär, de har det bra som bor där. Kanske skulle man flytta dit, de har ju allt det som är nödvändigast i livet. :)

När jag varit hemma ca en halvtimme kom äldste sonen på besök och då fick jag denna underbara bukett. Tack Rickard, jag blev jätteglad.

Idag har jag varit och klämt bopparna (mammografi). Imorgon är det jobb igen men det är bara hel dag på tisdagen och kort dag på onsdagen, sedan är jag ledig igen. Jag har tagit semester på fredagen, därför får jag lååååååångledigt igen. Måste passa mig så detta inte blir till en vana.

Nu ska jag fortsätta att packa upp. Tjingeling!

10 kommentarer:

  1. Tack för berättelsen, ni verkar haft det helt underbart. Kram Ann i Aspudden

    SvaraRadera
  2. Oj vilken härlig vecka ni har haft. Din löpare (till höger) blev ju jättefin. Visst var den kul att göra? Löparen till vänster är lika snygg den. Sen den härliga quilten.....
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men va kul å se bilder från Quiltcamp! Jag längtar sååååå till jag ska dit. Hoppas ni hade jättetrevligt!

    SvaraRadera
  4. Det är ju alltid roligt och givande att träffas och sy tillsammans,,men tyvärr går tiden alldeles förfort.
    Förstår ni haft det bra!! och mycket fint har ni oxså gjort../kram

    SvaraRadera
  5. Jippi,kommentaren gick fram idag!!!!Kram igen

    SvaraRadera
  6. Nästa gång hoppas jag kunna komma med. Ni ser verkligen ut att ha roligt.
    Fina blommor har du också fått.
    http://tiamiquilts.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att du är nöjd med din vecka! Fina grejer du sytt. Gillar särskilt quilten till kära mannen, även om han säkert passar i rosa. Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Vad kul att få en sån fin blombukett som avslutning på en härlig vecka. Goa barn du har :-)
    KRam!

    SvaraRadera
  9. Ni fick verkligen mycket sytt under er Quilt Campvecka, många fina alster. Roligt att få så fina blommor av sonen! Kram Catarina i Hbg

    SvaraRadera
  10. tack för att du delar med dig av upplevelserna under quiltcampen. Förstår precis det där med kameran, jag glömmer också att dokumentera.

    SvaraRadera