måndag 2 maj 2011

Hjälp! Jag får inte plats.

Mitt syrum är occuperat och till råga på allt av en man.

Mina barns kusin kom från Tjeckien i torsdags och den enda plats vi kunde erbjuda honom var en säng som vi placerade i mitt syrum. För att ge honom lite svängrum blev bordet jag har i rummet flyttat så nu kommer jag varken åt symaskiner eller annat där inne. Han pratar bara tjeckiska och lite tyska, ingen engelska alls. Ni skulle se när vi pratar, han och jag. :) Jag förstår enstaka ord på tjeckiska o tyska och med armarnas hjälp så försöker vi förstå varandra. Det går ganska hyfsat emellanåt.

Jag har anmält mig till ett bus hos Maja, jag ska sy en nesse. Tack o lov har kusinen planerat att åka hem på onsdag, då blir ordningen återställd och jag får tillbaka makten och kontrollen över mitt syrum igen. :D

4 kommentarer:

  1. Hahaha! När jag läste rubriken så trodde jag att du börjat packa inför Quilt Camp och att väskan redan var full.
    Jag har i alla fall börjat fundera över vad jag ska ta med förutom min Bali-JellyRoll.
    Nu är det inte lång tid kvar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket öde!
    En karl i syrummet!
    Min KM skulle en gång för länge sedan bevisa för mig att han också kunde sy lappteknik.
    Det gjorde han. När jag inte var hemma - som en överraskning!
    Vilken kul grej!!!
    Jag var inte lika glad när jag såg att han tagit mina finaste röda tyger som jag skulle ha till nästa projekt!!!
    Fast eftersom du packat ner dina saker så behöver du ju inte oroa dig för det;-D
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  3. Tur han inte planerar stanna allt för länge....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Skönt för dig att få tillbaka kontröllen vöer ditt rum igen.
    Jo jag ska ju ta det lite lugnt då - men enveten som man är så kan man ju inte tacka nej så där bara....till dopet alltså.
    Det är ju ändå ett av barnbarnen o de vill jag ju inte missa.
    Skall dessutom bli en ny danmarkresa i början av augusti så det är lika bra att vänja sig - hihi...
    Kramiz o ha kul på ditt "läger"
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera