söndag 9 januari 2011

Jag får grå hår

Om jag nu kan få fler än vad jag redan har, är snart helt gråhårig. :o)

Det är inte lätt att lära nytt, en del blir fel men då är det bara att hoppas på att jag kommer ihåg hur det var så jag kan ändra tillbaka. Nu har jag hittat en klocka och kunde lägga in den på bloggen. Har också kommit underfund med hur jag kan flytta inom sidan, t.ex hade jag en räknare i höger spalt och flyttade den till den vänstra. *hmmm* Det är bara att läsa innantill men det ger man sig ju inte alltid sig tid till.

Idag tänkte jag passa på att sprätta upp det jag handquiltat på cirkelquilten som min dotter väntar på ska bli färdig.

Började handquilta men det är ju inte min grej (sy för hand), det tar alldeles för lång tid. Jag eller rättare sagt jag och dottern har bestämt att jag ska quiltar den på maskin istället så att den blir färdig någon gång. Nu måste jag passa på så länge det är ljust ute så jag ser vad jag håller på med.

Ha de´!

5 kommentarer:

  1. Snygg!
    Började för 1½ år sedan och har 2 sömmar kvar på en kvilt, men de är ju för hand!!! Kan ju inte sprätta upp, men när ska jag ta mig tid att handkvilta???
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Inte kul att sprätta kviltning. :( Men ibland är det viktigaste att projektet blir färdigt, inte att det blir exakt som man hade tänkt sig från början. Och fint blir det oavsett!

    SvaraRadera
  3. Förstår att din dotter vill att den ska vara klar snart!! fiiin! kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg den är! Lycka till med både bakåt- och framåtsömnaden! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefint!
    Hur går det för dig med din flytt?
    Lika rörigt som jag har det kanske...men ta det lugnt de stänger ju inte förrän sista mars...
    säger jag som känner mig jäöttestressad o rädd för att förlora ngt där.
    Ha så gott!
    Anki i Linde

    SvaraRadera