söndag 19 februari 2012

Lite varje dag

Tänk om jag skulle "ta mig i kragen" och försöka skriva lite varje dag.

Vad har jag gjort i helgen?

Igår startade jag i tvättstugan kl 07 och avslutade vid 12-tiden. Sedan hade jag bestämt med yngsta dottern att hon skulle komma hit för att sy. För sådär en två veckor sedan var hon och jag på Stoff & Stil på öppet hus, då köpte vi tyg till vars en OnePiece. :) Dottern dök upp vid 14-tiden. Som tur var bestämde vi att sy hennes först eftersom hennes maskin inte funkar som den ska. Efter pauser med kaffe och mat blev hennes "overall" färdig och hon åkte hem vid 23-tiden. Det tar längre tid att sy än vad man tror, vi fick ändra mönstret lite, öka över bysten och korta av på längden. Lite svårt mönster att ändra eftersom den ska sitta pösigt och ha hänggump. :)

Idag har jag inte gjort mycket mer än rättat till lite i syrummet och fått tillbaka mina lappar i samma oordning som innan vi börja sy igår. Jag hinner inte sy några kläder till mig nu, jag ska istället sy lite block som jag ska visa på Öresundsquiltarnas träff nästa gång som är om två veckor.

Nu är det snart dags för sängen så jag säger God Natt o Sov Gott!

4 kommentarer:

  1. Så kul att höra ifrån dig igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänker Pyjamasparty när jag ser bilderna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår tänkte jag på oss två Wivi. Nu finns ju inte Quiltcamp längre och funderade på var vi kan träffas och sy tillsammans. Hittar vi någonstans så kan vi har pyjamasparty nästa gång. :)
      Kram

      Radera
  3. Härligt med liv i din blogg igen.
    Heja på med sömnaden...

    Kram från mej!

    SvaraRadera