fredag 10 mars 2017

Bargello

I onsdags var jag på en Sy Tillsammans på Limhamns Folkets Hus. Vi var 9 tjejer som lärde oss hur man syr en Bargello. Lisbeth och Karin hade tagit fram ett mindre och enklare projekt för att vi skulle kunna komma igång och förstå upplägget. Jag kommer att göra en löpare av min.


Som synes så har jag inte kommit så långt. Det går till såhär att, man har remsor av tyger som man syr ihop, sedan skär man sönder det, sedan sprätta lite och har man då fått rätt på sprättningarna så är det bara att sy ihop igen. Enkelt va?

Först tänkte jag att jag hade koll på läget men ack vad jag bedrog mig. Som en enda liten fellagd remsa kan ställa till det. Det var bara att sprätta igen. Nu tror jag att jag har fått lite rätt på det så jag kan få ihop allt till slut. Håll gärna en tumme för mig. 😅


5 kommentarer:

  1. Bargello är såååå snyggt!! Gick kurs förra vintern har bara bård och kant kvar.
    Hoppas din är klar till QoL helgen:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha Jag ska försöka bli klar, det blir bara en liten en. Jag har vår utmaning också, måste nog börja fundera på vad jag ska göra med de tygerna.

      Radera
  2. Så snygga färger du har i din Bargello! Kram Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Catarina! Jag köpte tygerna av Hannes, den danska butiken som besökte oss på den senaste ÖQ-träffen.

      Radera
  3. Den kommer att bli fin när den är klar! Kram Inga-Britt

    SvaraRadera